WOW!


"VI VILL VARA ÄKTA OCH TRO PÅ NÅGOT SOM ÄR ÄKTA!"

Konfirmandtiden är världens möjligheter. Man får chansen att fundera över livet och pröva om en kristen tro håller och vad det då kan betyda för oss och våra liv? Träffa nya kompisar eller kanske se nya sidor hos gamla kompisar och inte minst upptäcka nya sidor hos oss själva. Konfirmandtiden är en blandning av allvar och trevligheter - precis som livet!


fredag 30 september 2011

HUR VISAR Vi ANDRA MÄNNISKOR RESPEKT?


HUR VISAR DU ANDRA MÄNNISKOR RESPEKT?
  • Genom att acceptera dom och vara artig mm genom att vara artig, snäll och framför allt ärlig dömer de inte lyssnar och accepterar dem.
  • Att vara ärlig behandla de som jag själv vill bli behandlad.
  • Att vara ärlig och acceptera mina vänner och deras åsikter även dem jag inte känner.
  • Genom att respektera människan för den hon är.
  • Genom att acceptera vad dom tycker, tänker och vill!
  • Hjälper dem och ser till att behandla människor som jag själv vill bli behandlad.
  • Genom att lyssna på deras åsikter och hur de känner .
  • Jag försöker att behandla alla människor som jag själv vill bli behandlad.
  • Acceptera dom för hur dom är.
  • Är snäll och ärlig och trevlig Jag avbryter dem inte och jag är snäll Jag värderar andra hur de värderar mig.
  • Trevlig och artig acceptera alla från början.
  • Vänlighet är under skattat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar