WOW!


"VI VILL VARA ÄKTA OCH TRO PÅ NÅGOT SOM ÄR ÄKTA!"

Konfirmandtiden är världens möjligheter. Man får chansen att fundera över livet och pröva om en kristen tro håller och vad det då kan betyda för oss och våra liv? Träffa nya kompisar eller kanske se nya sidor hos gamla kompisar och inte minst upptäcka nya sidor hos oss själva. Konfirmandtiden är en blandning av allvar och trevligheter - precis som livet!


söndag 4 september 2011

Mor jag är sårad -dramatiskt!



Teatern var en liten sketch som hette
”Mor jag är sårad” där en soldat kommer hem till sin städande mamma och säger ”Mor jag är sårad, jag tror jag dör!” och ramlar ner på golvet. Mamman säger ”Åh nej, det här var ju inte bra. Jag måste ringa sjukhuset tror jag.”. mamman ringer 112 och två läkare kommer in med en bår samtidigt som de ropar ”Tut, tut, tut, tut!”.
De lyfter upp soldaten på båren och sedan ropar en regissör ”Bryt!” och börjar klaga på lite vad som helst och att de måste göra om det på något annat sätt t.ex. snabbare, gladare, mer musikaliskt eller mer dramatiskt. Det som gör det extra roligt är att man inte får öva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar