WOW!


"VI VILL VARA ÄKTA OCH TRO PÅ NÅGOT SOM ÄR ÄKTA!"

Konfirmandtiden är världens möjligheter. Man får chansen att fundera över livet och pröva om en kristen tro håller och vad det då kan betyda för oss och våra liv? Träffa nya kompisar eller kanske se nya sidor hos gamla kompisar och inte minst upptäcka nya sidor hos oss själva. Konfirmandtiden är en blandning av allvar och trevligheter - precis som livet!


onsdag 23 november 2011

Intervju med Siv Strömbergson













Intervju med Siv Strömbergson
Är det roligt att jobba som präst?
Ibland är det bra och ibland är det dåligt, det är omvälvande.
Hur länge har du varit präst Siv?
Jag har varit sen 1983.
Är du glad att du blev präst?
Ja först ville jag bli sjömanspräst.
Har du vigt eller begravt någon?
Jag har begravt ca 1000 personer och döpt ca 800 stycken!
Är du gift?
Ja två gånger, min första man dog, sen gifte jag om mig.
Drömde du om att bli präst när du var liten?
Ja faktiskt, jag samlade mina kompisar och predikade för dem, vi sjöng också psalmer tillsammans.
I vilken kyrka är du mest i?
Ja det är väl Lextorpskyrkan och Trollhättans kyrka.
Jobbar du som något annat än präst?
Nej jag är pensionär nu.
Har du prövat på något annat?
Ja jag har varit ekonom och jag har även kört stridsvagn.
Vart är du uppväxt?
Malmö
Är du konfirmerad?
Ja det måste man vara om man skall vara präst.
Vad har du för intressen?
Jag gillar tekniska saker!

Tack för intervjun!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar